Wilkin River Jets

3 maart 2014 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Met de I-pad ging het niet helemaal zoals gedacht maar met de geboekte tocht per heli, wandelpad en jet boot was helemaal niets mis. Voor de echte liefhebbers verwijzen we graag naar de site van de organisatoren: wilkinriverjets.co.nz

Zelf met de I- pad nog wel wat video opnames gemaakt maar die nog niet op de blog gekregen. Hoe dan ook, bij het begin beginnend kregen we vanochtend na een uitstekende nacht een heerlijk ontbijt in onze B&B. Michael had ook na heel veel bellen nog geen contact met wilkin kunnen krijgen en dus zijn we voor de zekerheid toch maar naar Makarora gereden alwaar inderdaad een soort vliegstripje met een scheve keet en een luie hond te vinden waren. Al snel bleek er ook meer klandizie te zijn en een meisje dat ons blij verwelkomde voor onze geboekte Siberia Wilderness adventure. Met een ander stel die we al in Arrowtown hadden ontmoet, de heli in voor een werkelijk onbeschrijfelijk mooie tocht. Vooruit we proberen het toch: Eerst over de Makarora River richting een paar van de meest indrukwekkende Southern Alps, om dan bij wat resten gletsjer te blijven hangen om dat eens goed te bekijken. Vandaar nog een rondje om wat pieken, een los blauw bergmeer en een dal of wat voordat we afgezet werden in het dal van de Wilkin River in het Mt. Aspiring National Park. Vandaar  lopen we stroomafwaarts maar niet echt langs de rivier naar een pick-up point waar we na drie uur worden opgehaald door een jet boot die door hetzelfde meisje bestuurd (I'm probably driving the boat myself) met een noodgang (tot 75 echte kilometers per uur) door, of eigenlijk meer over, een wilde rivier ons weer naar het uitgangspunt bracht. Lastig te vatten in foto 's of tekst hoe indrukwekkend alledrie de onderdelen van die tocht waren. GE-WEL-DIG! En tot onze vreugde ook nog eens droog en met af een toe een zonnetje niet eens heel koud. We gaan nu maar eens rustig naar de lokale Italiaan om alles te laten bezinken. Morgen reizen we door naar nog meer gletsjer aan de westkust van het zuidereiland. Franz' Joseph Glacier om precies te zijn. We melden ons weer!

1. Pauline van halm:
    3 maart 2014
    Vanuit bed in onze kamer 5 even een berichtje.
    Jullie hebben het wel fantastisch gehad gisteren. Wat een belevenis.
    Wij zijn goed aangekomen , mooi weer, een heerlijke wandeling gemaakt en lekker gegeten met orachtige Duitse wijnen erbij.
    Ik geniet nog steeds van jullie reisverslag! Pauline en Ruud.
  2. Paul & Karin:
    Coert & Inge,

Zo te lezen al naar een paar dagen een onvergetelijke vakantie! Geniet er van.
  3. Henk en Winnie:
    Hallo reizigers,

Het aangeschafte regenjack van Coert heeft zijn nut dus al bewezen aan de foto's te zien. Goed dat het weer wat opgeknapt is en jullie blijkbaar volop kunnen genieten.
    Hier heeft Ajax in 010 van Feyenoord gewonnen, dus in Nederland is de wereld ook redelijk in orde!
    Veel plezier verder!