Doubtful Sound

2 maart 2014 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Van tevoren mochten we van Andrew van alles schrappen maar niet de Doubful Sound overnight cruise. Terecht kunnen we nu melden. Eerst met een veer over Lake Manapouri naar de andere kant waar een waterkrachtcentrale zit die 14% van de energie voor het Zuidereiland levert. Daar dan met een bus over een bergpas naar het begin van de Doubtful Sound. Eigenlijk een verkeerde naam want het is een fjord. Het hele gebied is een nationaal park en heet dan ook Fiordland National Park. Steile groene wanden van een kilometer hoog met alleen maar varens, mos en bomen die zich in de moslaag nestelen totdat ze er door de regen weer afspoelen. Dat heet dan geen avalanche, maar een treevalanche. Op de boot binnen en buitendekken om droog of nat naar alles wat er langskomt te kijken. Pinguïns, doflijnen en af een toe een vogeltje in de fjord. Eenmaal buiten op zee heel veel golven en heftige zeegangen maar ook scholen Orka 's en een kolonie fur seals. Kleintjes die nog net niet zwemmen  tot en met grote mannetjes die aan het vechten waren. Heel bijzonder en spannend genoeg om te vergeten zeeziek te worden. Eenmaal weer terug in de fjord gaat het schip voor anker en volgt een prima maaltijd en een rustige nacht in de cabine. Bij zonsopgang nog meer natuurschoon en sightseeing voordat we weer dezelfde route retour gaan. Nu op de Ferry over Lake Manapouri, waar we met de SIM kaart bereik hebben, terug en straks een forse autotocht om vanavond in Wanaka uit te komen. Of de helikoptertocht morgen door gaat is de vraag. Het is echt geen tof weer dus het zou zomaar afgeblazen kunnen worden.

1. Pauline van halm:
    Hoi Inge en Coert,
    Wat een mooi avontuur! En veel gezien !
    Hoop dat het weer beter wordt voor jullie, wij gaan vandaag naar ons bekende Gasthof in het Sauerland, lekker een weekje wandelen met ons hond.Geniet en tot mails, Pauline en Ruud
  2. Tiny:
    2 maart 2014
    Lieve Coert en Inge. IK geniet van jullie verhalen en ga weer een nieuw lijntje op de kaart zetten!Liefs Ma.
  3. Riek:
    lieverds
    Ook wij genieten altijd van jullie reisverslag en kijken
    weer naar de volgende. Geniet verder van jullie trip.
    Riek xx