De laatste stop, het laatste verhaal

23 maart 2014 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Zijn inmiddels in Abu Dhabi aangekomen na een rustige vlucht van 14 uur waarin we best nog een aantal uurtjes hebben kunnen slapen. Plat liggen heeft echt wel voordelen! Lokale tijd is hier 6 uur 's ochtends dus 3 uur 's nachts in Nederland en 3 uur op zondagmiddag in Nieuw Zeeland. Waar we zelf biologisch zijn weten we nog niet zo goed :-)

Dan alvast de reflectie op de reis: All Good zoals ze in Nieuw Zeeland zeggen. Zouden we het weer zo doen? Ja, zeker als het voor de eerste keer is kun je helemaal prima met TravelEssence je reis samenstellen. Een aanrader. De route was goed, de verdeling van activiteiten en ook de accomodaties prima. Bij dat laatste is het wel zo dat we zelf op en aantal stops hebben gedowngrade van het oorspronkelijke voorstel. Andrew kan je in first class 5 sterren accomodaties onderbrengen maar  tussen dat en een campervan of backpackershostel zit nog heel veel ruimte. Uiteindelijk pakte dat goed uit met een mix van luxe en wat bescheidener onderkomens. Zelfde verhaal met de auto, al denk ik dat we bij een duurdere klasse op het Zuidereiland niet eens een betere auto hadden kunnen krijgen. Qua activiteiten hetzelfde. We hadden oorspronkelijk ook nog een whalewatching boottrip in het schema zitten en die geschrapt. Met de dolfijnervaring op het netvlies geen enkel probleem.

Dan dit reis(b)log: op eerdere trips maakten we ook vaak wel een paar dagboekaantekeningen voor onszelf en het fotoboek later maar dit was nieuw. Toevallig op internet tegengekomen en goed bevallen. Het dwingt om met wat discipline verslag te doen van de reis en het is, zeker als je geen telefoon kunt/wilt gebruiken, een prima middel om het thuisfront op de hoogte te houden. Uit de reacties halen we in ieder geval ook dat het zo werkte en hebben we er bewust voor gekozen om niet in te gaan op de verschillende hints en tips. Voor je het weet zit je toch nog op Facebook ;-) Gaan in ieder geval wel een print van het geheel laten maken zodat we het nog eens terug kunnen lezen.

Nu in de Etihad Lounge in AUH, waar we heelijk hebben kunnen douchen, in afwachting van onze vlucht naar AMS die om 09:30 hier moet vertrekken. Nicoline wilde ons wel komen ophalen en dan gaan we dus weer thuis zijn, in Utrecht, bij Zoef. Ben benieuwd of ze ons nog kent.

1. Pauline van halm:
    23 maart 2014
    Lieve Inge en Coert,
    Lekker straks weer thuis bij Zoef, slapen in je eigen bed!
    Ook weer heerlijk,toch!
    En dan terugkijken en nagenieten van een prachtige reis , een ervaring rijker!
    Welkom thuis,
    liefs,