Motueka

11 maart 2014 - Riwaka, Nieuw-Zeeland

We zijn weer verkast en zitten nu op onze veranda vanwaar we de komende 3 dagen uitzien over allerlei fruitteelt onder ons en de baai van Abel Tasman in de verte. Gisteravond ging het licht bij ons al om 9 uur uit, gesloopt door de indrukken van dolfijnen en zeeleeuwen. Alles weer ingepakt in het luxe huisje waar we zaten en 'on the road again'. Weer een mooie rit die eerst nog langs de oostkust omhoog maar verderop afbuigend inlands naar de noord kant van het Zuidereiland waar we nu zijn aangekomen. Onderweg gestopt en geluncht in Nelson waar verder niet zo heel veel over te vertellen valt. Een vrolijk stadje met veel winkels en behoorlijk wat reuring, voor NZse begrippen. De rit ging door Marlborough wat qua productie de grootste regio is van Nieuw Zeelandse wijnen en dan met name de Sauvignon Blanc en, inderdaad onafzienbare wijngaarden. Links en rechts verwijzingen naar wijnhuizen waarvan de namen dan toch wel enigzins bekend voorkomen. Gaan we komende dagen  vast nog een keer proeven op een van die wineries. Morgen staat weer golf op het programma al weten we niet heel zeker of dat doorgaat. Er was welgeteld 1 meneer op de baan naast het gesloten clubhuis aan het chippen en die hield nog een slag om de arm of er morgen niet een of andere wedstrijd zou zijn. Zo niet dan zie ik ons morgen als enige de baan onveilig maken, maar niet nadat we eerst de greenfee hebben voldaan volgens een ingenieus honor system met bonnetjes en enveloppen. In de supermarkt waar we ons maal voor vanavond hebben vergaard kwamen we niet alleen het Nederlandse stel weer tegen die we al eerder zagen in Arrowtown en bij de Siberia Experience, maar ook een flinke club Harley rijders uit de Oekraïne. De H.O.G. Kiev Chapter was ruim vertegenwoordigd dus niet iedereen is daar druk met de crisis. Zag op de Facebookpagina van het gezelschap wel de bede 'pray for Ukraine', dus helemaal langs hen heen gaat het niet. Nu dus in een weer ander onderkomen, wel minder luxe, maar het uitzicht is fantastisch? Enfin wij maken ons op voor een paar relaxte dagen en doen daar als vanzelf ook verslag van.

1. Pauline van halm:
    11 maart 2014
    Gisteren al een reactie gemaakt, maar is niet doorgekomen.
    Wat een prachtige ervaring met de dolfijnen! En nu lekker een paar dagen uitrusten.Genieten, hoor!
    Wij blijven nog een dag langer, gaan morgen naar huis.het is ontzettend mooi weer. Strakblauw en rond de 20 graden.
    Slaap lekker straks,

Pauline, Ruud en een pootje van Tjep
  2. Riek:
    11 maart 2014
    veel mensen zien als eerste als ze wakker worden de krant maar wij zien als eerste de reisverslagen van jullie dank dank dank xxx
  3. Nicoline van der Velden-Bos:
    11 maart 2014
    Daar ging jouw Harley-hart zeker wel sneller van kloppen!:))
  4. Henk en Winnie:
    11 maart 2014
    Zo te zien is het mooi weer daar. Toen BNN in Nelson was regende het daar, dus jullie treffen het beter. Geniet maar daar in het sauvignon blanc paradijs.
    Wij genieten hier nog van onze "winter-zomer". Om een beetje jullie sfeer te kunnen proeven kijk ik nu naar de serie "Top of the Lake", die in NZ speelt.