Golf en Fruit

12 maart 2014 - Riwaka, Nieuw-Zeeland

Inderdaad vandaag de Motueka Golf baan kunnen spelen. Alle 18 holes want het weer  zat niet tegen. Nog steeds niet de zomer die je verwacht maar in ieder geval lekker weer om te spelen. Even was Inge nog bang te verbranden omdat ik me niet had ingesmeerd, maar dat liep los. Over de scores gaan we het niet hebben, maar het is wel zo dat Coert het kan en Inge niet. Het staat 3-0 voor Coert. Laten we het over de baan en de Kiwi's hebben. De baan lag er verrassend goed bij. Mooie, goed onderhouden, greens en een baan lay-out die rust geeft doordat je geen last hebt van naburige holes en flights. Een paar holes langs zee maar het gros in een parklandschap met mooi oude bomen. Bomen ook die we in Europa niet kennen (althans ik niet ) zoals de Tasmaanse Eucalyptus waarvan er een zo oud en groot was dat er een bordje bij moest met protected tree erop. Terug in het clubhuis maar eens gevraagd waar de beste lokale wineries zijn om te bezoeken. De ladies president ( echt waar haar auto strak geparkeerd op de plek met precies dat bordje) bleek om de hoek van Dehra Doon te wonen en kon ons uitleggen waar we moeten zijn. Dat staat voor morgen op het programma. Nu net nog een wandeling door de omgeving gemaakt om eens van dichtbij te zien wat er allemaal geteeld wordt in het  dal waarover wij uitkijken. Veel. Behalve appels, peren en allerlei citrusfruit ook vijgen en noten maar vooral....: Kiwi 's! Van bovenaf lijkt het net een gesloten laag groen op de bodem maar van dichterbij blijkt het een gesloten dak van groen op een ruime anderhalve meter met daaronder alle hangende kiwi's. Volgens de eigenaar van ons onderkomen (zo'n' super relaxte kiwi) rijp om te plukken maar daarmee zijn ze nog niet rijp om ook te eten. Vandaar waarschijnlijk dat je in de supermarkt de kiwi's van de vorige oogst kunt kopen of verse uit.... Italië  of de USA. Nu zitten we op het deck voor ons huisje bij de muziek van heel veel krekels en vogels te borrelen. Zo dadelijk een salade in elkaar draaien met avocado, ei, tomaat en tonijn, stokbroodje erbij, komt helemaal goed. Zal weer niet laat worden vanavond.

1. Pauline van halm:
    12 maart 2014
    grappig verhaal weer.Bijzonder wat daar allemaal groeit en bloeit!En morgen leuk wat wineries af.
    Wij blijven nog maar een dagje, het is hier heerlijk.
    Gisteren een super goulash gegeten.
    Nou we gaan zo ontbijten en weer op pad.
    Jullie welterusten en morgen een mooi dagje toegewenst!
    Pauline en Ruud.
  2. SP:
    12 maart 2014
    Coert, Inge, wat een mooie reis! Elke ochtend als ik op kantoor kom, lees ik eerst even jullie reisverslag.... Goed begin van de dag! Geniet nog maar fijn, de vakantie vliegt voorbij. Inmiddels is hier de lente begonnen; zon schijnt, bloemen komen uit en de collega's gaan al ijsjes halen!
    gr. Lonneke
  3. Monique:
    12 maart 2014
    Hoi lieverds, ik geniet van jullie verhalen! Ik was de afgelopen 5 dagen in Abu Dhabi met mijn zus en zwager.