Kaikoura

8 maart 2014 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Nog even door over gisteren: weer om zeven uur verzamelen voor de borrel rond de haard. Dit keer naast de Canadezen ook een stel uit Wellington en een net gearriveerd stel uit Berlijn. Beleefd keuvelen maar echt gezellig jolig werd het niet. Het feest was weer de maaltijd. Vooraf een koude creatie van hert met venkel en een licht zoete vinaigrette, daarna spinazie ravioli en vervolgens een subliem gebakken biefstuk op een bedje van champignons, ui en aardappel met bovenop notenkruim en een losse rösti. Bij de hoofdmaaltijd weer een keur aan groenten waarbij de vertaling soms niet helemaal lekker liep. Swede was volgens google translate een zweed terwijl het toch echt meer op een sukerbiet leek. Enfin, absoluut voortreffelijk gegeten met een passend glas Syrah. Dankzij de mensen uit Wellington weten we nu dat we die Nieuw Zeelandse  Syrah niet moeten verwarren met de Shiraz de ze in Australië maken. Uiteraard vanochtend Robbie' s kookboek meegenomen als aandenken en inspiratie. De weg naar Kaikoura waar we nu zijn was minder spectaculair  dan de vorige dagen. nog wel wat bescheiden bergen maar naar de oostkust toe wordt het allemaal wat vlakker. Hier dus al om twee uur vanmiddag en na het inspecteren van ons appartement (werkelijk alles erop en eraan) snel naar de kust om deze kant van het eiland te ervaren. Forse branding waardoor een soort mist over het strand hangt. In het plaatsje zelf een haventje en veel backpackers met bijbehorende hangouts. Nog geen walvissen of dolfijnen kunnen ontwaren maar wel al een paar zeeleeuwen op flinke afstand weliswaar. Vanavond zelf aan de beurt en vanwege de goed geoutilleerde keuken komt dat wel goed. Voor op de barbecue in ieder geval vanmiddag al een voorraad Baby Back Pork Ribs in de New World Supermarket gehaald.

1. Pauline van halm:
    8 maart 2014
    Jeetje wat klinkt dat allemaaal heerlijk.
    Maar nu zelf koken.Ook wel heel erg leuk! Wij hebben gisteren weer een prachtige wandeling gemaakt, 27 km.
    En ik had een rehrucken,heerlijk!!!!
    Zo ontbijten en dan weer op pad, we blijven langer hier, we genieten enorm. Jullie lekker eten zo en dan tot morgen!!!
    liefs,
    Pauline en Ruud.
  2. Marjan en Frank:
    8 maart 2014
    Hoi Coert en Inge, wat maken jullie een prachtige reis. Wij maken hele andere dingen mee in Egypte, ook erg heerlijk. Nog veel plezier daar hartelijke groet, Frank en Marjan
  3. Henk en Winnie:
    Wauw, wat een geweldig mooie reis zijn jullie aan het maken!
    We verwachten natuurlijk op de volgende eetclubmeeting een Nieuwzeelands maal bereid met recepten uit dat kookboek!
    Hier alles oké. Het is lente aan het worden met temperaturen van ongeveer 15 graden. Veel plezier nog en groetjes van Winnie.
  4. Tiny:
    8 maart 2014
    Fijn om zo op de hoogte te worden gehouden.
    De kaart is al op 6maart aangekomen!
    Ik was blij met je vanmorgen.
    Blijf genieten .Liefs Ma.