Daaarvoor zijn we hier niet!!!!

9 maart 2014 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Vandaag stond golf op het programma. Ons onderkomen heet "The Fairways", dus dan begrijp je wel dat de baan niet ver weg is. Hiernaast feitelijk. Gister al even gekeken en het is zo'n typisch NZ's lokaal baantje; ze doen hun best om het te onderhouden, maar veel geld hebben ze er niet voor. Opgericht on 1911 dus ruim antiek. Het clubhuis is een groot houten geval, waar in de open keuken een vriendelijke mevrouw, zo lijkt het, heerlijk voedsel aan het voorbereiden was. Bleek achteraf dat dat voor toernooi deelnemers was die gister en vandaag aan het spelen waren. De vriendelijke beheerder vond het helemaal goed dat wij zondag om 10.30 kwamen spelen. Vanochtend miezerde het, maar terwijl wij aan ons blitse kookeiland een heerlijk ontbijtje nuttigden, gebakken eitje van Coert, werd het droog. Dus welgemoed op pad. Wel zwaarbewolkt, dus jammer dat de vergezichten op de Stille Oceaan in nevelen gehuld waren. Prettig gespeeld maar na 9 holes kreeg ik toch de indruk dat we niet meer met nevelachtigheid te maken hadden, maar gewoon met motregen. Van die hele dichte waar je heel nat van wordt. Na 14 holes werd het te gek, vonden we. In het clubhuis een biertje voor Coert en een 'original ginger ale with alcohol' voor inge. Eerste slok van die ale leek nog wel te gaan; wel heel gemberig. Maar na een paar slokken vond ik het niet meer te genieten. Leuk wel onderwijl naar de prijsuitreiking van het tournooi te kijken, met speeches van de voorzitter enzo. Verder allemaal behoorlijk oude en hele lelijke mensen, waardoor ik als zo'n mevrouw naar voren werd geroepen voor haar prijs, wel de neiging had om "zoenen, zoenen" te roepen. Heb me ingehouden. Daarna nog nadruipend naar huis en om het droog proces te bevorderen even de open haard aangestoken. Jawel, een prachtige gasbrandende openhaard. Eten: we hadden gehoord dat het hier goed Crayfish, oftewel kreeft, eten is. We hebben een kraam gevonden waar je halve ge-bbqde kreeften kunt meenemen naar huis, dus daar zitten we nu al watertandend naar te kijken. Nog even langs de 'New World', equivalent van AH hier in NZ, om de wijn wat aan te vullen en wat brood voor morgenochtend, en vervolgens naar huis, alwaar ik nu dan dit zit te typen. Morgen gaan we vroeg een boot op voor de "Dolphin encounter"' wat inhoudt dat we uitvaren naar waar dolfijnen zijn en daar gaan zwemmen en die dolfijnen zijn dan zo nieuwsgierig dat ze bij je komen zwemmen. Gezien te temperatuur van vandaag, denk ik dat ik dat zwemmen maar aan Coert over laat; kan-ie ook veel beter dan ik. Tja, tot zo ver. Vandaag dus fout weer en morgen wordt het spannend.

1. Pauline van halm:
    9 maart 2014
    Wel een grappig verhaal, maar ik snap dat jullie daar niet voor komen. Hoop dat de kreeft het een beetje goed gemaakt heeft!
    ben benieuwd naar het komende verslag van de dolfijnen.
    Hier nog steeds strakblauw, het wordt vandaag 18 graden.
    We gaan er weer lekker opuit. liefs, Pauline en Ruud
  2. Riek:
    9 maart 2014
    er is een oud liedje van morgen wordt het beter !!!
    xxx Riek
  3. Henk en Winnie:
    Hallo Kiwi's,

Het culinaire aspect lijkt nu dus wat minder te zijn dan de voor-af gaande dagen. Bij een volgend hoogtepunt svp. ook een kiekje van het beschreven gerecht!
    Hier de warmste 8e en 9e maart ooit ( > 20°C) meegemaakt en vandaag een prachtige wandeling bij Laag Keppel gemaakt en geluncht bij de Gouden Leeuw, ons nog wel bekend.
    Gewoon gaan zwemmen met de dolfijnen hoor zus! Die kans krijg je waarschijnlijk nooit meer.