Een dag autorijden

6 maart 2014 - Windwhistle, Nieuw-Zeeland

Inmiddels zijn we aangekomen in Windwhistle na een bijna volle dag sturen. Prachtig om onderweg de landschappen te zien veranderen. Van de spectaculaire zeezichten tot bergpassen en brede riviervalleien naar boerderijen op grote lappen grond waar ze hier in het groot zowel koeien als ander beestenspel houden. Schapen natuurlijk, maar ook koeien en herten voor de consumptie. Van die schapen komt wol die ze in allerlei varianten gebruiken. De meest opmerkelijke tot nu toe is de combinatie schapenwol en   possumhaar om mutsen, sjaals en handschoenen van te breien. Die Possums zijn weliswaar aandoenlijke diertjes om te zien maar worden hier als een plaag beschouwd. Ze vreten jong groen en daarmee vernielen ze het regenwoud. Ze worden dan ook met plezier platgereden (t-shirts met een possum erop en de tekst New Zealand Road bumps) maar ook in vallen gevangen en gedood. Op de foto's wat van die uitzichten onderweg en een filmpje over een koeienonderdoorsteek (stock underpass) die het rijden wel wat veiliger maakt. We zitten nu in een guesthouse op een golfresort (Terrace Downs) en dus morgen golfverhalen en de jurering van onze gastheer die professioneel kookt. We gaan zo proeven wat dat voor gerechten voortbrengt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pauline van halm:
    6 maart 2014
    Weer heel leuk om alles te lezen. En natuurlijk de foto's erbij.
    het is er heel erg mooi en afwisselend, zo te zien.
    ben benieuwd wat jullie gegeten hebben.
    Wij hebben gisteren bijna 25 km gelopen, en Tjeppie doet alles bijna dubbel.Lag ook snel in zijn mandje en kwam er niet meer uit. En wij ook na een lekker etentje met mooie duitse wijnen.
    Ik verheug me al een nieuw verslag! Liefs, Pauline en Ruud.
  2. Connie soetens:
    6 maart 2014
    hi, dat ziet er weer goed uit! jullie maken echt een prachtige reis. wij zijn hier stiekem een beetje jaloers. ben benieuwd naar de golfscores. hier gezellig druk, maar gelukkig ook al een beetje voorjaar. morgen begint mijn weekend en het blijft mooi, dus eindelijk de stokken tevoorschijn halen.