Cape Kidnappers

17 maart 2014 - Kahuranaki, Nieuw-Zeeland

Voor de niet-golfers onder de volgers wordt dit een saai verhaal. Een van de plannen voor onze reis naar Nieuw Zeeland was om een dezer dagen de baan die Cape Kidnappers heet te spelen. We spelen om de paar dagen dus uiteindelijk staan er zes of zeven banen in de boeken maar je hebt natuurlijk banen en banen. Nieuw Zeeland heeft twee banen in de top 100 van mooiste banen ter wereld. Beetje afhankelijk van welk ranglijst je neemt maar een Nederlandse baan staat er niet in bijvoorbeeld. Op 1 staat meestal Pebble Beach in de USA, Valderrama in Spanje, een paar Ierse, Engelse en natuurlijk Schotse banen maar dus ook Kauri Cliffs en Cape Kidnappers in NZ. Enige probleempje is dat die banen dus nogal exclusief zijn en daardoor ook vaak duur. Wij hebben ooit Bethpage gespeeld op Long Island en bijvoorbeeld the Links in Zuid Afrika die ook geregeld in die lijst staan. Enfin, lang verhaal kort(er): het was ons te duur. Na aan de poort via een minuscuul intercom systeem toegelaten te worden tot het estate en dan nog een kwartier rijden tot aan de proshop dachten we een heel eind te zijn. Spelen kon ook, zowel vandaag als morgen, alleen aan de greenfee viel niet te tornen. Bijna 500 NZ dollar, per persoon. Nu is die dollar maar ergens rond de 65 eurocent waard, maar toch echt teveel voor ons. Op de terugweg langs de baan van Hastings gereden en een tijd voor morgen afgesproken. Vandaag was het schitterend weer, 28 graden, af en toe een frisse bries. Nu op de veranda aan het genieten van het grandioze uitzicht over de bergen. We genieten dus volop.

1. Pauline van halm:
    17 maart 2014
    oeps, dat is wel heel veel om een balletje te slaan ( p.s. wij spelen dus niet!). Lekker gewoon wandelen in de natuur, rugzakje op, is ook heel leuk, hoor!
    Maar wederom een leuk verhaal , hoop,dat jullie morgen wel een mooie dag hebben om te golfen.
    Ben benieuwd naar jullie verhaal.
    groetjes, Pauline en Ruud
  2. Monique: