Queenstown en de eerste 12 holes

27 februari 2014 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vannacht werkelijk vorstelijk geslapen. Gisteravond na een stukje stokbrood met kaas en een glas lokale pinot noir op de rand van het bed en toen om negen uur in coma omgevallen. Het B&B wordt gerund door Yvonne Spijkerbosch die weliswaar al een mensenleven uit Nederland weg is maar nog steeds de taal niet is vergeten. Wij zitten in Fox's room. Niet groot maar met een uitstekend bed waarin we dus vanochtend om half acht weer ontwaakten. Ontbeten met een wisselende samenstelling andere gasten die komen en gaan. Leuk om verschillende gasten te ontmoeten. Mike is een kiwi die er verblijft omdat hij deze dagen aan de tas van Peter O'Malley staat op het N Z open waar we het al eerder over hadden. Morgen gaan we kijken, vandaag wilden we zelf een balletjes slaan dus op naar de Arrrowtown golfclub na het ontbijt. We konden om drie uur afslaan. Voor die tijd zat het vol. Mooie gelegenheid om dan eerst de omgeving te verkennen en dan met name Queenstown waar we gisteren alleen maar doorheen gereden zijn op weg van de luchthaven naar Arrowtown. Prachtig plaatsje met een hoog backpackers gehalte maar ook veel waterfront restaurantjes en outdoorwinkeltjes. Voor Coert een regen Jack  gescoord want de vooruitzichten zijn dat het flink gaat regenen in het weekend wanneer we naar de Doubtful sound gaan. Ook een pharmacy aangedaan waar we Bushman insectenverdrijver hebben aangeschaft. 40% DEET dus dan willen de zandvliegen wel op afstand blijven. Aan onze Hyundai IX 35 gaan we nog gehecht raken. Mooie hoge zit, veel ruimte binnenin en bijna gloednieuw. Over de golfprestaties gaan we het niet hebben. Het is een mooie baan en voor ons vlakkelanders is het een feest om op en neer te lopen en te slaan en ook nog omringd te zijn door prachtige bergen. Fantastisch uitzicht! Zo dadelijk gaan we naar de hoofdstraat van Arrowtown om ergens een hapje te gaan eten. Daar is het overigens feest, vanwege die NZ Open. Het feest gedruis kunnen we al vanuit onze kamer horen. Ben benieuwd, heb best wel trek. Het lijkt alsof we met die enorme slaap vannacht de jetlag grotendeels of helemaal al overwonnen hebben. Oh, en tot mijn (Inge) opluchting loopt hier een kat rond, Mickey. Erg bevorderlijk voor mijn geestelijke stabilteit.

1. Pauline van halm:
    27 februari 2014
    Wat is het ontzettend leuk om jullie te kunnen volgen, op deze manier! Gezellig bij de koffie het verhaal lezen en foto's kijken.
    Ik verheug me al op morgen!
    Jullie welterusten en sleep well.

Pauline en Ruud
  2. Attie:
    27 februari 2014
    Fijn dat jullie dan toch goed zijn aangekomen en leuk om jullie verhalen te volgen. Nu genieten!!!

Peter en Attie