Hoe lang is dat vliegen?

14 februari 2014 - Amsterdam, Nederland

Nog een ruime week en dan is het zover. Maandag 24 februari vertrekken we. In de afgelopen periode al veel vragen gekregen over de reis en dan vooral over de reistijd om er te komen. Dat kan gelukkig eenvoudig uit de doeken gedaan worden.

Om te beginnen bevinden we ons in de luxe positie dat we comfortabel naar de andere kant van de wereld vliegen. Met Etihad via Abu Dhabi naar Sydney voorin de modernste Airbussen (330-200 en 340-600) met voldoende ruimte om onderweg een oogje dicht te doen. Dan meteen door met een 737 van Virgin Australia naar Queenstown. Totale vliegtijd op die drie stukken is 23 uur.

Met twee keer een tussenstop / overstaptijd van twee uur en drie kwartier bijna 30  uur onderweg dus. Omdat daar ook nog twaalf uur tijdsverschil bij komt lijkt het nog meer. Op maandag om tien uur 's avonds vertrekken we vanaf Schiphol en om drie uur 's middags op woensdag (drie uur 's nachts in Nederland) landen we in Queenstown.

Dan begint daar de eigenlijke rondreis van in totaal 24 dagen, waarover later meer.

1. Ruud:
    14 februari 2014
    toch niet in Jos z'n tijd geschreven hè Coert?
  2. Jori:
    14 februari 2014
    Aftellen........
    Spannend hoor
  3. Berry & Heleen:
    16 februari 2014
    Hi Coert en Inge,
    Het is dus echt aftellen nu. Mooi hoor zo'n trip. We zullen jullie verhalen bijhouden en spreken hopelijk snel af als jullie weer terugzijn.
    Heel veel plezier, een goede reis! Berry & Heleen
  4. Monique:
    23 februari 2014
    Goede reis lieverds en ik kijk uit naar jullie verhalen!
  5. Berry:
    23 februari 2014
    Enorm goede en mooie reis gewenst! Best wel jaloers op jullie, geniet van al het moois en tot goed weerzien aan de nieuwegracht :-) grTn Berry
  6. Riek:
    24 februari 2014
    Geniet ervan lieve mensen
  7. Tiny:
    24 februari 2014
    De atlas ligt klaar.Kom heel terug na een fijne vakantie.